Ordentlig service er afgørende i samarbejdet med entreprenør

Rasmus Friis A/S udfører total- og hovedentrepriser i Storkøbenhavn og på Sjælland. Det er komplekse opgaver, hvor ordentlighed er et bærende element i alle projekter. Det stiller krav til samarbejdspartnernes serviceniveau og evne til at overholde aftaler.

Ordentlig service er afgørende i samarbejdet med entreprenør 1

Styringsentreprenøren råder ikke over egne håndværkere, men udvælger og entrerer med de mest konkurrencedygtige ressourcer afhængig af opgavernes karakter. Til gengæld styrer dygtige entreprise- og byggeledere hele processen fra projektering til endelig aflevering. Processen styres primært på byggemøder og via digitalt sagsstyringsværktøj.

Det vigtigste er, at alle interessenter er tilfredse med både processen og det færdige resultat.

Søren Daugaard er teknisk direktør og uddyber:

”Vi vil gerne være ordentlige i alt hvad vi gør. Vi vil gerne bygge ordentligt. Vi vil gerne levere et ordentlig produkt. Men processen skal også være ordentlig, forstået på den måde, at vores medarbejdere skal trives i et godt arbejdsmiljø og ikke møde samarbejdspartnere og håndværkere med dårlig tone og attitude. Det tåler vi ikke.”

I den sammenhæng supplerer entreprisechef Torben Bech:

”Vi synes også det er vigtigt, at byggepladsen er rydelig og pæn under hele processen, der kan vare et par år. Det nytter ingen, at der ligger stillads eller byggeaffald og flyder. Derfor gør vi meget ud af at aftale og afstemme forventningerne til at holde orden med vores samarbejdspartnere – og praktiserer naturligvis selv, hvad vi prædiker ved eksempelvis at holde vores skurvogne pæne og nydelige.”

Ordentlig service er afgørende i samarbejdet med entreprenør 2
Løsningsorienteret service og samarbejde

På nogle projekter er der højere op end håndværkerne kan nå. Derfor indgår Rasmus Friis en dialog med underentreprenører og håndværkerne om, hvordan de helst vil udføre opgaverne på enten lift, platform eller stillads.

I de tilfælde, hvor det giver pragmatisk mening at anvende stillads, så tager Torben Bech ofte Dansk Stillads Service med på råd, for at finde frem til den optimale stilladsløsning, som naturligvis altid overholder arbejdsmiljøregler og sikkerhedskrav.

Men Torben Bech oplever også god rådgivningsservice, der er løsningsorienteret med hensyntagen til lønsomhed og bedre produktivitet i forhold til samfærdselsbehovet på og omkring byggepladsen.

”Et godt eksempel er udviklingen af en særlig platformsmetode med nogle konsolstilladser. Det var med til at løse nogle tagproblematikker, som vi virkelig har haft stor glæde af”, indskyder Søren Daugaard.

Derudover forbinder Rasmus Friis A/S primært kvalitetsstilladser med stilladsvirksomhedens evne til at overholde aftaler i forhold til økonomi og tidsplan – og i øvrigt leve op til det ordentlige samarbejde med byggeledelsen.

Herunder fremhæver Søren Daugaard, at det er vigtigt, at stilladsleverandøren råder over en vis kapacitet og et serviceberedskab, der relativt hurtigt kan sende stilladsmontører ud til byggepladsen for at ændre på stilladset i forhold til nye eller akutte behov i forhold til projektets videre fremdrift.

Andre historier

Guide: Vejen til godt samarbejde på stilladsopgaven

Guide: Vejen til godt samarbejde på stilladsopgaven

Stilladser er ofte et vigtigt element i byggepladsens infrastruktur. Og der er gevinster at hente, når byggerådgivere, entreprenører og håndværkere har et godt samarbejde med stilladsleverandøren. Her er en lille guide med input fra ekspert i samarbejde.

ISO 9001 er garant for ordentligt samarbejde på stilladsopgaven

ISO 9001 er garant for ordentligt samarbejde på stilladsopgaven

Dansk Stillads Service har sat ordentlighed og samarbejde i system med internationalt anerkendt ISO 9001-certificering i kvalitetsledelse. Med certificeringen kan byggebranchen og industrien have tillid til, at stilladsopgaver udføres med ensartede processer og...

Affalds- og energiselskab vedligeholdes med projektmodel

Affalds- og energiselskab vedligeholdes med projektmodel

Store affaldsmængder sætter driften under stort pres hos affalds- og energiselskab. Hvert år brænder I/S Vestforbrænding mere end 500.000 tons husholdnings- og erhvervsaffald i forbrændingsanlæg, der vedligeholdes og udvikles med procedurer og systematisk...

Følg med på LinkedIn

Få indsigt i stilladsbranchen og lær os bedre kende på LinkedIn. Vi deler løbende små ekspertråd, nyheder og inspirerende eksempler på stilladsopgaver i samarbejde med Dansk Stillads Service.
Ordentlig service er afgørende i samarbejdet med entreprenør 3

Ordentligt samarbejde betaler sig

Få tilsendt informative historier om bygge- og vedligeholdelsesprojekter med ordentligt samarbejde og optimale stilladsløsninger. Det betaler sig.


Vi passer godt på dine personlige data og overholder EU’s regler for persondatabeskyttelse. Derfor skal du give samtykke til, at Dansk Stillads Service må håndtere dine data.

Se eventuelt vores information om persondatabeskyttelse samt cookie- og privatlivspolitik i ordentligt samarbejde med vores omgivelser.

dansk byggeri - Stilladsektionen
Medlem af Dansk Byggeri
Certificeret stillads virksomhed
Achilles Qualified - Utilities NCE
DNV GL certificeret arbejdsmiljø
Vi er en kreditværdig virksomhed baseret på Bisnodes kreditvurderingssystem. Vurderingen er foretaget ud fra en mængde forskellige beslutningsregler. Oplysningerne bliver opdateret dagligt via Bisnodes database. Kreditvurderingen af virksomheden er således altid aktuel.
Call Now ButtonRing op