Ordentlig service er afgørende i samarbejdet med entreprenør
Rasmus Friis A/S udfører total- og hovedentrepriser i Storkøbenhavn og på Sjælland. Det er komplekse opgaver, hvor ordentlighed er et bærende element i alle projekter. Det stiller krav til samarbejdspartnernes serviceniveau og evne til at overholde aftaler.

Styringsentreprenøren råder ikke over egne håndværkere, men udvælger og entrerer med de mest konkurrencedygtige ressourcer afhængig af opgavernes karakter. Til gengæld styrer dygtige entreprise- og byggeledere hele processen fra projektering til endelig aflevering. Processen styres primært på byggemøder og via digitalt sagsstyringsværktøj.
Det vigtigste er, at alle interessenter er tilfredse med både processen og det færdige resultat.
Søren Daugaard er teknisk direktør og uddyber:
”Vi vil gerne være ordentlige i alt hvad vi gør. Vi vil gerne bygge ordentligt. Vi vil gerne levere et ordentlig produkt. Men processen skal også være ordentlig, forstået på den måde, at vores medarbejdere skal trives i et godt arbejdsmiljø og ikke møde samarbejdspartnere og håndværkere med dårlig tone og attitude. Det tåler vi ikke.”
I den sammenhæng supplerer entreprisechef Torben Bech:
”Vi synes også det er vigtigt, at byggepladsen er rydelig og pæn under hele processen, der kan vare et par år. Det nytter ingen, at der ligger stillads eller byggeaffald og flyder. Derfor gør vi meget ud af at aftale og afstemme forventningerne til at holde orden med vores samarbejdspartnere – og praktiserer naturligvis selv, hvad vi prædiker ved eksempelvis at holde vores skurvogne pæne og nydelige.”

Løsningsorienteret service og samarbejde
På nogle projekter er der højere op end håndværkerne kan nå. Derfor indgår Rasmus Friis en dialog med underentreprenører og håndværkerne om, hvordan de helst vil udføre opgaverne på enten lift, platform eller stillads.
I de tilfælde, hvor det giver pragmatisk mening at anvende stillads, så tager Torben Bech ofte Dansk Stillads Service med på råd, for at finde frem til den optimale stilladsløsning, som naturligvis altid overholder arbejdsmiljøregler og sikkerhedskrav.
Men Torben Bech oplever også god rådgivningsservice, der er løsningsorienteret med hensyntagen til lønsomhed og bedre produktivitet i forhold til samfærdselsbehovet på og omkring byggepladsen.
”Et godt eksempel er udviklingen af en særlig platformsmetode med nogle konsolstilladser. Det var med til at løse nogle tagproblematikker, som vi virkelig har haft stor glæde af”, indskyder Søren Daugaard.
Derudover forbinder Rasmus Friis A/S primært kvalitetsstilladser med stilladsvirksomhedens evne til at overholde aftaler i forhold til økonomi og tidsplan – og i øvrigt leve op til det ordentlige samarbejde med byggeledelsen.
Herunder fremhæver Søren Daugaard, at det er vigtigt, at stilladsleverandøren råder over en vis kapacitet og et serviceberedskab, der relativt hurtigt kan sende stilladsmontører ud til byggepladsen for at ændre på stilladset i forhold til nye eller akutte behov i forhold til projektets videre fremdrift.
Andre historier

Planlagt service og vedligehold stiller høje krav til samarbejde på affaldsenergianlæg
Hvert år gennemføres et planlagt produktionsstop for at servicere, vedligeholde og reparere anlægget til produktion af varme og el. Vedligeholdsafdelingen har brug for et ordentligt samarbejde med serviceleverandørerne under den intense revision. ARC er et moderne...

Tilfredse kunder vil anbefale Dansk Stillads Service til andre
Dansk Stillads Service er en kundeorienteret servicevirksomhed. Og det bedste omdømme i stilladsbranchen er vores strategi. Derfor finder vi det naturligt, at undersøge og dele, hvordan kunderne reelt oplever vores services på stilladsopgaver i byggebranchen og i...
Følg med på LinkedIn

Ordentligt samarbejde betaler sig
Få tilsendt informative historier om bygge- og vedligeholdelsesprojekter med ordentligt samarbejde og optimale stilladsløsninger. Det betaler sig.