ISO 9001 er garant for ordentligt samarbejde på stilladsopgaven
Dansk Stillads Service har sat ordentlighed og samarbejde i system med internationalt anerkendt ISO 9001-certificering i kvalitetsledelse. Med certificeringen kan byggebranchen og industrien have tillid til, at stilladsopgaver udføres med ensartede processer og systemer for kundeservice og kvalitetsløsninger.


En ny og opsigtsvækkende rejse er begyndt
Dansk Stillads Service investerer i kvalitetsledelsessystem til gavn for kunderne i byggebranchen og industrien – og har i august 2019 opnået status som ISO 9001-certificeret servicevirksomhed i stilladsbranchen.
Det er den foreløbige kulmination på flere års arbejde med at formalisere ryet for at levere god kundeservice og gøre tingene ordentligt i smidigt samarbejde med kunderne.
Fremadrettet fortsætter rejsen med at vedligeholde og forbedre systemet for kvalitetsledelse efter ISO 9001 standarden.
Destinationen er bedste omdømme i stilladsbranchen, fortæller administrerende direktør, Johnnie Lønbirk:
”Som den største og mest erfarne spiller i en konkurrenceintensiv og konjunkturfølsom branche, så skal vi til enhver tid kunne levere den mest anbefalelsesværdige kundeoplevelse med pålidelighed, hensyn og tryghed i centrum”.
ISO 9001-certificeret af DNV GL
Planlægningen og implementeringen af kvalitetsledelsessystemet har pågået i mange måneder hos Dansk Stillads Service.
Indsatsen har resulteret i indarbejdelse af den interne kvalitetshåndbog, der beskriver hvordan organisationen lever op til kravene i ISO 9001-standarden. Den beskriver helt enkelt organisationens ensartede processer for, hvordan DSS leverer professionelle stilladsløsninger til tilfredse kunder.
I den sammenhæng har to auditorer fra akkrediteringsvirksomheden, DNV GL, nøje gennemgået og kontrolleret virksomhedens mål, processer og systemer for kvalitetsstyring og ensartet udførsel af stilladsopgaver.
”Med afsæt i ISO 9001-kvalitetshåndbogen hos DSS, har vi gennemført interviews med ledelse og relevante medarbejdere. Samtidig har vi nøje gennemgået og kontrolleret arbejdsprocesserne i kvalitetsledelsessystemet hos Dansk Stillads Service”, fortæller auditor Leif Sørensen.
Han fortæller samtidig, at hans fordomme om stilladsbranchen er blevet gjort til skamme i mødet med venlige og servicebevidste medarbejdere over hele linjen.

Særlig ros til proces for risikovurderinger i industrien
Det er nok ikke nogen hemmelighed, at Dansk Stillads Service er Danmarks mest erfarne leverandør af komplette stilladsløsninger til industri- og forsyningsvirksomheder.
Det kommer også til udtryk i auditorernes rosværdige kommentar til industriafdelingernes processer for vurdering af risici:
”Det er vores opfattelse, at både projektledere, pladsformænd og montører er meget opmærksomme og har iværksat solide processer for vurdering og håndtering af risici inden stilladsopgaverne påbegyndes. Både i forhold til personsikkerhed og til tidsplanlægningen”, kommenterer Leif Sørensen.

Ordentligt samarbejde i system
Du vil måske gerne spørge: Hvorfor investere i kvalitetsledelsessystem, når langt de fleste kunder allerede er glade og tilbagevendende?
Svaret er enkelt. Det er strategien for at fastholde og udvikle tilfredse kunder på varig sigt.
”Dansk Stillads Service er en kundeorienteret servicevirksomhed. Samtidig er organisationen efterhånden blevet relativ stor, geografisk spredt og kompleks”, fortæller administrerende direktør, Johnnie Lønbirk.
Og han fortsætter:
”Derfor oplever vi et behov for, at systematisere og løbende forbedre vores måde at levere anbefalelsesværdige services til kundernes stilladsopgaver. På den måde bliver systemet også kundernes garant for ordentligt samarbejde med Dansk Stillads Service.”
Andre historier

Planlagt service og vedligehold stiller høje krav til samarbejde på affaldsenergianlæg
Hvert år gennemføres et planlagt produktionsstop for at servicere, vedligeholde og reparere anlægget til produktion af varme og el. Vedligeholdsafdelingen har brug for et ordentligt samarbejde med serviceleverandørerne under den intense revision. ARC er et moderne...

Tilfredse kunder vil anbefale Dansk Stillads Service til andre
Dansk Stillads Service er en kundeorienteret servicevirksomhed. Og det bedste omdømme i stilladsbranchen er vores strategi. Derfor finder vi det naturligt, at undersøge og dele, hvordan kunderne reelt oplever vores services på stilladsopgaver i byggebranchen og i...
Følg med på LinkedIn

Ordentligt samarbejde betaler sig
Få tilsendt informative historier om bygge- og vedligeholdelsesprojekter med ordentligt samarbejde og optimale stilladsløsninger. Det betaler sig.